Wednesday, 8 August 2012

SOUL BOSSA NOVA - MORTIMER


Bir süredir memleketin farklı yerlerindeki arkadaşlarımla - konuşmaktan halimiz kalmamış olacak- "burası öyle sıcak ki..." konulu bir muhabbetteyiz.
Hatta buna bir oyun bile diyebiliriz.
Telefonda, mailde hal-hatır sormak yok, konuya direkt havanın ne kadar sıcak olduğunu söyleyerek giriyorsunuz ve kimse sonrasını merak bile etmiyor.
Zira, zaten sıcak olan havanın ne kadar boğucu olduğunu tasvir ederken iyice sıcaktan bunalıp telefonu da konuyu da şıp diye kapatıyorsunuz.

Misal;

- Burası öyle sıcak ki... Duştan çıkıp havluya uzanana kadar terliyorum.
- Ohoo... O da bir şey mi, burası öyle sıcak ki, odadan banyoya gidene kadar 2 kilo veriyorum.
- Burası öyle sıcak ki... Çamaşır makinesini boşaltırken çamaşırlar kuruyor, asmama gerek kalmıyor.
- Burası öyle sıcak ki... Sabah içeceğim kahveyi geceden yapıp yatıyorum, kalktığımda soğumamış oluyor.
- Ya ne diyosun, burası öyle sıcak ki yemeği ısıtmak için dolaptan 20 saniyeliğine çıkarmamız yetiyo.
- Bizim ev öyle sıcak ki, apartman ziline "Tarihi Yıldız Hamamı" yazdırdık. Çarşambaları kadınlara sauna olarak hizmet veriyoruz.
- Bizim ev öyle sıcak ki, ısınan hava buharlaşıyo ve bazı günler salonda muson yağmuru yağıyo.
- Burası öyle sıcak ki, evde bile güneş gözlüğüyle geziyorum ve 40 faktör güneş kremi sürmeden mutfağa asla girmiyorum.
- Burası öyle sıcak ki, sabahları amele yanıklarıyla uyanıyorum.
- Burası öyle sıcak ki, kitapların sayfaları nemden birbirine yapıştığı için aylardır satır okuyamıyorum.
- Burası öyle sıcak ki, bir küp buzu bardağa atabilmek için bizzat buzluğa girmen gerekiyo.

Böyle devam ediyor.
İşimiz mi yok, sıcaktan kafayı mı yedik hakkaten bilmiyorum.
Hava sıcakken sıcaktan konuşmak insanı daha da bunaltsa da, öyle bir an geliyor ki, insan evinin o nemli haline, gariban vantilatörüne daha da bir saygı duyuyor.
İşte bu yüzden bu şarkıyı, kendisinden beklenmeyecek bir üstün performansla günde aralıksız 10 saat çalışan, sevgili vantilatörüme armağan ediyorum.
Ve vantilatörüne şarkı armağan eden ilk insan olarak tarihe geçiyorum.
Arz ederim.

Soul Bossa Nova by Mortimer on Grooveshark
ps: Sizin de "burası o kadar sıcak ki..." cümleleriniz varsa çekinmeyin, yazın.

1 comment:

  1. Burası o kadar sıcak ki, Grönland'dan kopan buz parçası boğazı geçene kadar yok oldu.

    ReplyDelete