Monday, 6 August 2012

GİBİ GİBİ - KURTALAN EKPRES


Barış Abi'nin vefatından sonra Kurtalan Ekspres sahip çıkmıştı geride kalanlara.
Cem Karaca'yla birlikte yıllarca Barış şarkıları söylemeye devam ettiler.
Bizim gibi üniversiteli bir avuç genç için birer abi, arkadaş oldular.

Tüm Kurtalan bir yana, Bahadır Abim bir yana.
Alttaki yazıyı, Bahadır Abi'nin vefatından bir gün sonra yazmıştım.
Ölümünün üçüncü yıldönümünde içimdeki burukluğun tadı aynı.

...

10-11 yıl önce.

Yer; Taksim, Yaga.

Günlerden kesinlikle Çarşamba.

Kurtalan Ekspres ve Cem Karaca programın ilk yarısını bitirmiş, sahneden yanımıza teşrif ediyorlar.

Bahadır Abim sahneden iner inmez önce birasını istiyor, sonra dönüyor arkasını: “Bizim kız, ör bakalım saçlarımı”

Ben Bahadır Abim’in saçlarını örüyorum, o bana reklam yazarlığı hakkında tüyolar veriyor.

Zira ben reklam yazarlığı nedir bilmiyorum, “yapabilirim” sadece onu biliyorum.

Bahadır Abi’nin de BCA Creative Committee diye bir ajansı var, bu işten çok iyi anlar, onu da kimse bilmiyor.

Bana gazete ilanına nasıl fikir bulunur, iyi başlık nasıl yazılır, body copy nedir gibi temel bilgileri her seferinde hiç sıkılmadan anlatıyor.

Aradan 3-4 yıl geçiyor, Bahadır Abim Leo Burnett’e girdiğime benden çok seviniyor. Sektör dergilerinde ne zaman yaptığım bir iş çıksa, “bizim kız adam oldu” diye mutlu oluyor, benimle gurur duyuyor.

Bazen “gel iki satır da bize yaz kör olası” diyor, “ne zaman istersen Bahadır Abi’cim hatta senin hatrına para da almam” diye ukalalık yapıyorum.

Bahadır Abi “Hadi ordan! Elimizde büyüdün velet! Kuruş vermem hatta cebindekini de alırım” diyor.

Ben utanmadan gülüyorum.

Bir zaman önce “Etiler dediğin şurası, mutlaka uğrarım bir gün” demiştim.

Senin kız, sözünü tutamaz oldu.

Kusura bakma Bahadır Abi.

Bir de...

Barış Abi’ye selam söyle.

Gibi Gibi by Kurtalan Expres on Grooveshark
* Şarkı, "Yüreğimdeki Barış Şarkıları" albümünden.
** Gibi Gibi'yi her zaman Bahadır Abi söylerdi sahnede, çoğu zaman gecenin final şarkısı olurdu.

No comments:

Post a Comment