Friday, 24 August 2012

BOA SORTE - VANESSA DA MATA feat. BEN HARPER


Çocukluğumdan beri böyleyim ben.
Yirmi saniye sonra öğretmenden yiyeceğim azarı, gece gördüğüm rüyayı, biri bana yalan söylerken duyduklarımı, arabanın camından gördüklerimi mütemadiyen kendime geniş zamanda anlatırım.
Tıpkı şimdi olduğu gibi.
Sanki ben bir hikayedeymişim de birisi beni okuyormuş gibi.

İnsanların türlü hallerini hikayeler; onları da hikayedeki karakterler gibi gösteririm kendime.
Ve fakat herkesin bir hikayesi olduğuna inanmam, tam tersine çok az insanın hikayesi olduğunu düşünür, hikayesi olmayanların, sırf üzerinde konuşulabilecek bir şeyleri olsun diye kafalarından mecburi hayatlar uydurduklarını düşünürüm.

En sinirli olduğum zamanlarda bile kendimle bir hikayedeymişim gibi konuşurum.
Mesela; sağda solda ahlak nutukları çekip en büyük ahlaksızları, hem de en yakınlarındaki insanlara yapanları geniş zamanda anlatırım, sanki o an buna maruz kalmıyormuşum gibi.

Murathan Mungan'ın dediği üzere "Yazarlar geniş zamanda konuşur"
Yazılan bunu bilmez, hikayesi olmayan ya da tek bir hikayesi olup tüm ömrünü bununla heba eden geçmiş zamanda konuşur, hayallerini gerçekleştirmekten korkan ama anlatmaktan bıkmayanlar da gelecek zamanda. Şimdiki zamanda konuşanlar sadece çocuklardır, onların zaman kavramı yoktur.
O yüzden her şeyi "şimdi" isterler.

Kafadan hikayeler yazarak dertleşmek, kendi kendine konuşmak olan bitenle baş etmeyi kolaylaştırıyor.
Seni uzaklaştırıyor, dışarıdan bir başkasının hayatı gibi bakabiliyorsun.
En kötü gününde bile vasat bir hikaye gibi okuyabiliyorsun başından geçeni.
Hem ne demişti Sema Kaygusuz?
"Hikayeler, hayatı katlanılabilir hale getirir."

Boa Sorte by Vanessa De Mata Feat. Ben Harper on Grooveshark

No comments:

Post a Comment