Saturday, 28 July 2012

SHUT UP - SIMPLE PLAN


Günlerdir 850 ile başlayan bir numara ısrarla beni arıyor.
Israrla açmıyorum.
Bugün, iyice hırs yaptıklarından mıdır nedir, sabah 9'da başladılar aramaya.
Her 5 dakikada bir aradılar, hiç sektirmeden, 17.00'ye kadar devam etti.
Sonunda dayanamadım ve telefonu açtım.

- Alo, iyi günler İlkay Hanım?
- Umarım söyleyecek gerçekten çok önemli bir şeyiniz vardır, sabahtan beri ısrarla aradığınıza göre!?

Telefondaki kız niyeyse kıkırdadı biraz.
Sonra, bir anda ciddileşip yerel radyo haber spikeri gibi konuşmaya başladı.

- Şimdi İlkay Hanım biliyorsunuz, yaz aylarıyla beraber hırsızlık oranı iyice arttı.
- Hanımefendi, acaba ben zamanında devlet istatistik enstitüsüne kaydolup "her gün beni arayın bir takım istatistikler verin, artık ne olursa anlatın bana" demiş olabilir miyim?
- Nasıl?
- Bir an önce konuya girer misiniz?
- Biz xxx güvenlik şirketi olarak...
- Ha, alarm satıyorsunuz.
- E, evet.
- Şimdi sevgili arkadaşım, sizin o giriş metninizi kim yazdıysa O'na söyle, telefon konuşmasına da, satış girişimine de öyle başlanmaz, bu bir. Azıcık görgünüz olsun, niye aradığınızı baştan söyleyin de boşu boşuna insanı delirtmeyin, bu iki. Beni de sapık gibi aramaktan vazgeçin, bu üç!
- Bu şekilde not alıyorum efendim.
- Hangi şekilde not alıyorsun? Ne yazdın sen mesela oraya şimdi, bir okusana bana?
- Aranmak istemiyor yazdım.
- "Aranmak istemiyor, zaten hava çok sıcakmış, bir de bizimle uğraşamazmış" olarak düzelt onu.
- Tamam.
- Yeriniz nerede sizin?
- Küçükyalı.
- Açık adres versene, gelip bakıcam ne yazdığına. Hem patronunuzla da bi konuşayım ben.
- Eee.... Şey....
- Tamam. Gelmiycem. Beni bir daha ararsanız öfkeli bir kalabalık bulup gelirim yalnız!
- Tamam efendim, bu şekilde notumu aldım.
- Sormuyorum bir daha ne yazdığını. Kapatıyorum şimdi. Hadi, görüşmemek üzere!

Uzun zamandır bu kadar sinirlenmemiştim.

Şu abuk sabuk maillere de uyuz oluyorum.
Önce mail adresinizi buluyorlar ve siz sanki çok meraklıymışsınız gibi her gün tuhaf tuhaf mailler gönderiyorlar. (Bana Özcan Mobilya diye bir yer kafayı takmıştı bir ara)
Utanmadan bir de mailin altına "mail listemizden çıkmak için tıklayınız" yazıyorlar.
Ulan, sen bana sordun mu listene alırken?

Hayır, 10 senedir reklam işleriyle uğraşmasam "kesin bir bildikleri vardır" diyeceğim ama yok!
Gerçekten yok.
Bunun adı resmen taciz.
Ha, yeni nesil pazarlama iletişiminde (havalı olsun diye böyle yazdım) yeni bir mecra olarak "taciz" diye başlık varsa bilemem.

Düzenli olarak bir şey satmak için arayan telefon numaralarını "izinsiz arama" olarak şikayet edebileceğimiz bir yer yok mu acaba? Arasam ben konuşsam, şu minval:

- İyi günler, beni herkes aramasın istiyorum, uyuz bir insanım, bu konuda ne yapabiliriz?
- Biz ilgilenip size dönelim.
- Hayır hayır, siz de aramayın. Tanımadığım kimse aramasın beni! Ve hayır, sizinle tanışmaya hiç niyetim yok.

Nasıl, güzel olmaz mı?

Shut Up by Simple Plan on Grooveshark

No comments:

Post a Comment