Tuesday, 24 July 2012

GEL GEL KAYIKCI - TRIO CHIOS


Çocukluğumda yazlığa giderken babam radyoyu hiç kapatmazdı.
Didime yaklaştığımız virajlardan birinde -hem de hep aynı yerde- radyo frekansı bir anda değişir Yunan radyosuna dönerdi. Evde de Mega’dan film izlerdik bol bol, dublajsız, Yunanca alt yazılı.

Üniversitedeyken evde Turkcell olan hattım sahile indiğimde Yunan operatörü Telestet’e döner, evden iki adım ötede başka ülke tarifesine geçerdim fark etmeden.

Bizim için karşı kıyı komşu kapısıydı.
Aramizdaki mesafenin deniz mili cinsinden değerini bilmezdik; bildiğimiz buradan hapşursak karşıdan birinin “çok yaşa” dediğini duyacak kadar yakın olduğumuzdu.

Hafta sonu (Sakiz) Chios’tan karşıya, memlekete baktım.
Çeşmenin karşısında olmak, Sakız’ın karşısında olmak kadar güzeldi.
Plajda Türk radyosu dinlemek de…
Ama karşıdan pek mutlu görünmedigimizi soyleyeyim, yakından nasıl göründüğümüzü zaten biliyorum.

Kaldığımız otelin sahibi - bize kendimizi akrabalarımızı, dostlarımızı ziyarete gelmişiz gibi hissettiren- Theodore, otel kaydını yaparken fark etmiş olacak, ta oradan doğum günümü kutluyor
ve diyor ki “tekrar geleceğin zamanı söyle, şarabı soğutalım”

İçinde “CRM” yapma kaygısı olmadan, yeni edindiği arkadaşının doğumgününü kutluyor karsi kiyidan; oysa şimdi facebook hesabı olmayanın dogumgünü hatırlanmıyor. Siz burada doğumgününüze giriyorsunuz, karşı kıyıdan “iyi ki doğdun” mesajı geliyor. Tıpkı çocukken inandigim gibi.

Hem zaten "karşı kıyı" artık neresi emin değilim.
Biz aynı ülkede kac farklı kıyıdayiz.
Aramizdaki 7 deniz milinin artik lafi olmaz.

Gel Gel Kayıkçı by Hüsnü Şenlendirici & Trio Chios on Grooveshark
* Bu sarki Chios'taki dostlarim Theodore ve Dimitris icin.
** Şarkı, Sakız adası müzisyenlerinden kurulu Trio Chios’un Hüsnü Şenlendirici ile yaptığı albümden.
*** Fotografi Sakiz Adasi'nda cektim.

2 comments:

  1. "Aramızdaki mesafenin deniz mili cinsinden değerini bilmezdik; bildiğimiz buradan hapşursak karşıdan birinin “çok yaşa” dediğini duyacak kadar yakın olduğumuzdu." o kadar hoşuma gitti ki bu cümle sadece belirtmek istedim, çok naif ve çok içten...

    ReplyDelete
  2. Tesekkur ederim, buna gerçekten inanırdık biliyor musunuz? :)

    ReplyDelete