Monday, 18 June 2012

BBC'S SHERLOCK HOLMES THEME - DAVID ARNOLD



İngiliz Edebiyatı okurken aldığım Detective Novel dersinden hiç hoşlanmıyordum.
Çünkü her şey çok tanımlıydı, hocanın derste sana anlattığını, sınavda geri yazman yeterliydi.
Gerçi aynı şey Shakespeare dersi için de geçerliydi ya neyse...

Evet, Sherlock Holmes okuyup sınava girmek eğlenceli görünebilir ama hep aynı hikaye.
Yok "the Hounds of Baskerville", yok efendim Watson'ın notları, yok işte Sherlock'un keskin zekası. Elli defa okuduğum hikayelerde yeni bir şey yoktu, yazabileceğim yeni bir essay konusu bile yoktu. Hiç değer vermedim. Tam küstah üniversiteli tavrı işte.

Aradan tam 12 yıl geçti.
Geçenlerde kardeşim bana "abla, hiçbir şey izlemiyorsun ama yeni Sherlock'u mutlaka izlemelisin" dedi. Kardeşime gayet İngiliz usulü hafif bir küçümsemeyle baktım.
Tam iç geçirip lafa girecektim ki, bu bakışı adı gibi bildiğinden bana direkt "ama bunu BBC yaptı ve Benedict Cumberbatch ile Martin Freeman oynuyor." dedi.
Bir anda ifadem değişti.
Zira bizim evdeki inanış şudur; dizilerin, edebiyatın ve müziğin en iyisi %99 İngilizler'den gelir. O yüzden ne Türk dizilerine ne de HBO dizilerine meyletmeyiz. Sezon takip etmeyi bırakın, bir bölüm izlemeye tenezzül bile etmeyiz.

Hiçbir bölümünü kaçırmadan izlediği en son dizi "Süper Baba" olan ben, iki gece uyumadan Sherlock'u izledim. Hala, ara ara açıp izliyorum.
İzlerken kafamı duvarlara vuruyorum.
Müthiş cast, müthiş hikaye anlatımı, müthiş müzik, müthiş prodüksiyon.
(Kimse kızmasın ama sonra gelip süper dizi diye Behzat Ç, Yalan Dünya filan diyorsunuz.)

Evet yine bildiğim Sherlock hikayeleri ama bu kez farklı.
Ben yeni bir şey görmeyi başaramamıştım, ne haddimeyse tenezzül bile etmemiştim.
Sherlock'u yeniden yapanlar başarmış.
Sürekli "storytelling" diyoruz ya, açın izleyin, öğrenin nasıl yapılıyor.

Yıllar öncesinden gecikmiş özrümü dileyeyim tam yeri gelmişken.
My deepest apologies Sir Arthur Conan Doyle.
Seni bilememişiz, görememişiz, okuldaki dinozorlar sağ olsun, tiksindirmişler.
Kusura bakma, gençliğime ver.
Mersiler.

Şu an Londra'da olan kardeşime not: You're one lucky lad, cheers mate!



* Transkriptte görüldüğü üzere notlarım hiçbir zaman süper olmadı, 100 üzerinden 55 küsurla geçinip gittim. İngiltere'deki okulumda bana hayatımdaki en yüksek notları veren Mike ve Mrs Davies'e selam olsun, beni bi onlar anladı :)

Sherlock - Main theme (BBC) by David Arnold & Michael Price on Grooveshark


Opening Sherlock by David Arnold & Michael Price on Grooveshark

No comments:

Post a Comment