Saturday, 26 May 2012

LOVE ME BACK - CAN BONOMO


Leo Burnett'te çalışırken, bizi aylarca süründüren uluslarası bir müşterimizin işi için
Leo Burnett'in Avrupa ofislerinden biriyle telekonferans yapacaktık.
3-4 kişilik bir ekip toplantı odasına girdik, kim bilir kaç kez konuştuğumuz mevzuları tekrar tekrar konuşmak üzere ve can sıkıntısından öleceğimizi bile bile numarayı çevirdik ve karşı tarafın açmasını bekledik.

Karşı tarafın "hello" dediğini duyar duymaz bana ne olduysa atladım:
- Good evening London, thanks for the great show!
Here are the results of Turkish jury. Malta deux points!

Biz deli gibi güldük, gıcık İngiliz gülmedi.
Hayatında hiç erovizyon oyunu oynamamış herhalde.

Erovizyon, bir müzik yarışması olarak ciddiye alınacak düzeyde olmasa da, maalesef bizim gibi kendini sosyal, politik, kültürel ve sanatsal alanda iyi ifade edememiş ülkeler için futboldan sonra hep fırsat oldu. (Kaldı ki, kazanacak ülkelerin bir şekilde pazarlıkla belirlendiğini düşünüyorum.) Ayrıca, ciddi bir çoğunluk hangi ülkelerin birbirine yakın olduğunu, kimlerle aramızdaki husumetlerin çözülmediğini, hangi ülkelerin bizim hakkımızda hiçbir fikri olmadığını başta Bülent Özveren olmak üzere Erovizyon sayesinde öğrendi. Gerçekten inanıyorum buna.

Erovizyon başlı başına komik bir organizasyon.
Katılanların söylediği şarkılardan, kostümlerinden tutun da, ülkelere bağlanıldığında aşırı sevinç ve "Oh my god! What a show, what a fantastic evening!" yalakalıklarına kadar komik.
Puanlama kısmı daha da komik. Bizim sunucularımızın hali komik, "Yıl 2012, Portekiz hala bize puan vermiyor sevgili izleyiciler, bunların topunun allah cezasını versin" milliyetçiliği komik.

Uzun zamandır Erovizyon'u sadece Terry Wogan'ın (BBC) esprileri için izliyordum.
O da bıraktı, yerine gelen arkadaşı pek tutmadım, yine Bülent Efendi'ye kaldık.

Bu sene İtalya'nın şarkısını çok beğendim, İngiltere'nin yıllardır son sıralarda olmasını keyifle izleyen biri olarak (Terry Wogan komik yorumlar yapıyordu o yüzden; Thank you Europe, thank you for nothing" gibi) Engelbert Humperdinck'in performansını merak ediyorum, yarı finalde çok sıkıldım, umarım final daha eğlenceli olur.

Can Bonomo'yu da gönülden destekliyorum, eğlensin dönsün ve hatta kazansın; seneye Erovizyon burada olsun, memlekette İngilizce ve Fransızca bilen bir tek o ikisi varmış gibi geceyi Meltem Cumbul, Korhan Abay sunsun istiyorum. Portekiz bize puan versin, Yunanistan 12 puanı Kıbrıs'a verirken "pardon ama ya ne olacağıdı?" desin, bizim 12 puan Azerbaycan'a giderken "al kanka" rahatlığında gitsin istiyorum. Ve hatta yarışmayı kazanamazsak başbakan çıkıp "gerekirse beş sene erovizyona gitmeyiz" desin istiyorum.
Vallahi de istiyorum.

Bonus: Engelbert Humperdinck, abinin gerçek adı değil. Bayıldığım insan Eddie Izzard'ın, O'nun ismiyle ilgili çok komik bir skeci vardı, buyrun link burada: http://www.youtube.com/watch?v=ckGmMO0zbJo

Love Me Back (Eurovision 2012 - Turkey) by Can Bonomo on Grooveshark

No comments:

Post a Comment