Tuesday, 22 May 2012

FARKINDAYIM - SEZEN AKSU


Ben küçükken yazları dedemin yazlığında geçirirdim.
Türk kahvesi yapmayı da o zamanlarda öğrendim.
Rahmetli dedem, her öğünden sonra mutlaka bir türk kahvesi içerdi,
yanında da bir tane Parliament (eskiden Dunhill, sonra bir ara Salem) tellendirirdi.

Dedem çok disiplinli bir adamdı.
Sabah kahvaltılarında, öğle ve akşam yemeklerinde aileyi tam kadro masada görmek isterdi
ve hiçbir bahane kabul etmezdi.
Herhangi bir şekilde geç kalamazdın, mayoyla masaya oturamazdın.
Geç kalana kızardı, uykusu açılmadan sofraya oturana da.
Günün ve akşamın geri kalanında canın ne isterse yapabilirdin ama yemek saatlerinde
evde olmak kesinlikle karşı gelemeyeceğin bir kuraldı.
Dedemden önce eve dönmenin telaşını bir ben bilirim, bir de sarı-kırmızı bmx'im.

Bir yaz, bizim sokağın altında oturan Ankaralı bir kızla arkadaş olmuştuk.
Çok yer etmemiş hafızamda sanırım, adını hatırlamıyorum.
Bahçelerinde kocaman bir armut ağacı vardı, Buraklar'ın evinin tam çaprazında.
Bir gün akşam üzeri 7 gibi evlerinin merdiveninde oturmuş balık-ekmek yiyordu.
“N'apıyosun?” diye sormuştum.
“Yemek yiyorum, komşular yapmış, verdiler bana” dedi.
“Sizinkiler kızmaz mı? diye sordum.
“Yoo", dedi, "niye kızsınlar?”
“Çünkü yemek birlikte yenir.” dedim kendimden gayet emin.
Gayet gamsız, omuzlarını silkti, yedi yemeğini.

Ne zaman karşımdakini kendim gibi düşündüğüm için zarar görsem; kendimi salak gibi hissetsem, aklıma bu 9-10 yaşlarımdaki saf halim aklıma gelir.

Maalesef, karşılaştığım bir sürü insanı kendim gibi sanarak büyüdüm.
Biliyorum abim de, kardeşim de, birçok arkadaşım da öyle büyüdü.
Mesela Esin’le aramızda bir espri vardı, ne zaman anlamadığımız bir şey olsa “bu insanlar bizim almadığımız bir derse mi girmişler abi? Şark kurnazlığı 101 gibi?” diye hayıflanırdık.

Hikaye herkes için aynı aslında; sen, diğerlerini kendin gibi bilip yaşarken, bazıları senden önce büyüyor, nedense bazı şeylere onların kafaları daha iyi basıyor. Bir şekilde senden daha cin fikirli oluyorlar ve gözleri her zaman seninkinden daha açık oluyor.

Çünkü sen yemek saatinde evdeyken, onlar kim bilir başka yerlerde neler öğreniyor.

Farkindayim by Sezen Aksu on Grooveshark

* Murat Harput'un istek şarkısıdır.
** Fotografı, geçen yaz Alaçatı'da çektim.

No comments:

Post a Comment