Monday, 29 August 2011

Chan Chan - Buena Vista Social Club


Büyüdüğün evin verandasında, annenin binbir özenle diktiği çiçeklerin arasında oturmak
Mutfaktan gelen mis gibi yemek kokularıyla sık sık acıkmak
Dolapta her zaman taze meyve bulmak
Maydanoz almaya markete gitmek yerine elinde küçük bir bıçakla bahçeye inmek
İki blok arkadaki komşu hapşurduğunda bile duyabilmek
Tek gürültünün sana kafayı takan arının varlığı olduğunu bilmek
Akşam üzeri fıskiyeleri açıp çimlerin üzerine kendini atmak
Biz buna kısaca bayram diyoruz.
Buralarda hemen hemen her gün kutlanan cinsten.
Bizim gibi fanilere senede iki hafta nasip olanından.

Buena Vista Social Club - Chan Chan by World Circuit Records

Wednesday, 24 August 2011

CANDY - PAOLO NUTINI


Bazen çok eksik, çok yarım kalıyorum.
Burada olmamalıymışım gibi.
Nereye gitmem gerektiğini biliyormuşum da, yorgunluktan oturup kalmışım gibi.

En yakınımdakini bile tanımıyormuşum gibi
Başıma gelecekleri biliyormuşum da, düşünmekten bıkmışım gibi.
Hem zaten ne desem olmayacakmış gibi.

O anlarda ne bir kelime çıkıyor ağzımdan, ne de elim tek bir satır yazıyor.
İşte o zaman şarkılar çalıyor, ben susuyorum.

Paolo Nutini - Candy by LoungePleasure

Friday, 19 August 2011

Ta Smyrneika Tragoudia - Giorgos Dalaras


Giorgos Dalaras, (Yorgo Dalara olarak okuyunuz zira George Dalaras Yunanca olmayan dünyalı adıdır :) İstanbul'a ikinci kez geliyor ve ilk konserinin tadı hala damağında kalmış olan ben bu tarihi anı Bozcaada sahillerinden kaçırıyorum. Kalpike ntounia! *

O ne güzel şarkılar çalar, söyler şimdi.
Ha sahi Yorgo, sen bu İzmir şarkılarını kimden öğrendin?**



* Yanlış / Talihsiz dünya (kahpe dünya gibi:)
** Şarkının sözlerinden

Wednesday, 17 August 2011

MY BABY JUST CARES FOR ME - NINA SIMONE (M.Q edit)


Dünyaya hoş geldin Uras.
Şu an farkında değilsin ama hayatının en güzel günleri bunlar.
Herkesi yüzündeki bir gülücükle mutlu edebileceğin, ağzından çıkan ilk kelimenin alkışlanacağı, ilk adımını attığında ayda yürüyen ilk insan misali an be an görüntüleneceğin günler.
Mesela, renk renk çorapların olacak, seni görmeye gelenler sana oyuncaklar getirecek.
Bir çoğunu kırıp dökeceksin ama her seferinde yenileri gelecek.
Çok sevilecek ve bilmeden çok seveceksin.
İlk kez bir kuş gördüğünde, ilk kez denize ayaklarını soktuğunda mutluluğun tarifsiz olacak.

Ve sonra hepimizin başına gelen senin de başına gelecek.
Büyüyeceksin.
Sen büyürken bazıları büyümeyecek, buna canın çok sıkılacak.
Kalbini kıranlar, hayallerini yıkanlar olacak.
Dünyayı ve insanları anlamaya çalışacak; çok vakit geçmeden bundan bıkacaksın.
Sakın üzerine alınma.
Hepimize aynısı oldu.
Sorun bizde değil, hayatta.

O günlere kadar dünya senin etrafında dönecek.
Bunun tadını çıkar.
Hem biliyor musun, insan büyürken yaşlanmak zorunda değilmiş.
Bunu ben de yeni öğrendim, aramızda kalsın.

Nina Simone - My Baby Just Cares for Me (Michel Quazar edit) by Michel Quazar

* Bu şarkı Uras bebek için.

Tuesday, 16 August 2011

ALL AT SEA - JAMIE CULLUM


Alışmadık bünyede tatil durmuyor.
Şezlonga oturup kitap okurken, ara sıra gözler inceden kapanırken, yersiz bir yabancılaşmada ve mütemadiyen panikteyim: "benim bi yapacak bi işim yok muydu?"
Denize doğru bir boş bakma hali, mesai bilinciyle kitap okuma ciddiyeti, düzenli olarak saati kontrol etme ve denize sanki toplantıya giriyormuş ciddiyetiyle girme...
Böyle tatil mi olur?

Tatil yapmak kesinlikle profesyonellik gerektiriyor.
Ben çok iyi tatilciler biliyorum, daha valiz hazırlarken kafalarında "copacabana" çalmaya başlar onların. Onlar, öyle bir tatil yaparlar ki kıskanırsın.
En güzel balığı onlar yer, en parlak denize onlar girer, en iyi onlar bronzlaşır.

Tıpkı çalışır gibi disiplinle ve sorumlulukla yaymayı bilmek lazım.
"Boş boş oturmayın ulan, kalkın bir şey yapın" der gibi plajdakilere bakmamak lazım.
Sudoku olsun, tavla olsun, vakit geçirecek ve kafanı boşaltacak tüm tatil enstrümanlarını ustalıkla kullanmak lazım.

Tatil yapmayı da unutmuşuz vesselam.
Bana, çocukluğumun yazlıkçı günlerini unutturanlar utansın o zaman.
Ben de tatil diye sayıklayıp hakkını verememekten utanayım.

Hah bak şu yan şezlongtakine, ne iş yaptın da bu kadar yoruldun arkadaş, ben böyle güzel yayan görmedim.

All At Sea- Jamie Cullum by Kibin

Saturday, 13 August 2011

Il treno va - Toto Cutugno


Bir, ikinin varlık sebebidir.
Başlamaktır.
Yola çıkmaktır.
Çok uzun süre geçmiş gibi hissedip daha yolun başında olduğunu anlamaktır.
Çünkü zaten yol iki yer arası değildir.
Yer, iki yol arasıdır.

* Bu şarkı Zo için.

Friday, 12 August 2011

Sing Sing Sing (With a Swing) - The Benny Goodman Orchestra


Çoğu zaman kendi kendime konuşurum.
Ama kendime "siz" diye hitap ederim.
Saygılı, mesafeli, terbiyeliyimdir.
Kendimle öyle çok yüz göz olmayı sevmem.
Beynim biraz kalabalıktır, böyle big band gibidir, siz derken bazen sadece kendimi kast etmem.
Hele bazı günler o kadar akıllıyımdır ki ne dediğimi ben bile anlamam.
Tıpkı şu an olduğu gibi.

Benny Goodman Band - Sing Sing Sing by the.wall.mall


Tuesday, 9 August 2011

I SEE IT - SOAKED


Günlerden Cumartesi olsun, aylardan Ağustos.
Saatlerden güzellik, denizlerden Ege.

Bi dalıp çıkmışız suya
Önce inceden bir İmbat ensende, hemen arkasından kuş gibi hafif bir şarkı kulağında.
Şehirdeki faniler tam o anda, sinirde, streste, toplantıda;
Biz ne güzel uzatmışız ayaklarımızı taaa karşı kıyıya.

SOAKED benzeri diğer sanatçıları Myspace Müzik 'de bulun

YMCA - PROFITERROR


Eğer çocukluktan beri işiniz gücünüz kafanızdan hikaye kurmak olduysa,
Okul hayatınızda en başarılı olduğunuz anlar kompozisyon yazdığınız sınavlarsa,
Üniversite seçiminizi bile bol bol okuyup yazabileceğiniz bir bölüm üzerine yaptıysanız,
Tek hayaliniz bütün gün hikaye kovalamak ve üstüne para kazanmaksa,
Birbirimize çok benziyoruz demektir.

Miami Ad School İstanbul'daki "story writing" derslerimizde de işimiz gücümüz hikaye yazmak.
Bazen çocukluk anılarımızı deşiyoruz; kimi zaman hiç tanımadığımız insanları anlatıyoruz birbirimize. Amacımız tek; iyi bir hikaye yazmak.

Ve bugünlerde Miami Ad School İstanbul'a konuk öğrenci alıyoruz.
"Aaa ne güzel geliyim ben yaa" diyen olursa yapması gereken tek şey "en iyi Yılmaz Morgül tarzı tweet"'i yazıp @MAS_istanbul'a göndermek ve konuk olmaya hak kazanırsa benim dersime gelirken bana grande non-fat cafe frappuccino almak :)

Ne demişler;
Yılmaz Morgülen iyi güler ********
Ya da gülmez bilmiyorum. Hayat çok zor.

YMCA ******* by profiterror


Monday, 8 August 2011

IT DON'T MEAN A THING - Louis Armstrong & Duke Ellington (electro remix)


İstediğiniz kadar bağırın, çağırın
Telefon edin, üstüne bi de mail atın
Söylediğiniz hiçbir şeyi duymuyorum ki!
Bugün size Pazartesi
Bana her gün Cumartesi!
Du-bap du-bap du-bap du-bap
Nası?
Toplantı mı başladı?
E iyi tamam, siz toplaşın, sonra olaysız dağılın.

Louis Armstrong & Duke Ellington - it aint no thing (Thomas Moon & dj Dunya ELEKTRO SWING rmx) 2011 by Naturall productions

* Gülay Tekneci'nin istek şarkısıdır.

Sunday, 7 August 2011

AQUALUNG - JETHRO TULL


Aslında içine kapanık bir çocuktum ben.
Bir gün bisikletten düştüm, dünyayı tepe taklak gördüm, hayatım değişti.
O güne kadar bildiğim ne varsa unuttum.
Öğrendiklerimi cebime koydum, yenilerini duydum.
Bana ne söylendiyse tam tersini yaptım.
Böyle daha iyi oldu.
Çok güzel yemek yaparım, mesela şansa inanırım.
Geç kaldığımı hiç düşünmem.
Birileri benden erken gelmiştir mutlaka.
Hayat benden, ben ondan razı.
Sorum yok.
Cevap bizzat benim.

Jethro Tull - Aqualung by user6419585

* Efe Kaptanoğlu'nun istek şarkısıdır.

SUPERSTITION- STEVIE WONDER


Pazar, haftanın en sinsi günüdür.
Samimiyetsizdir.
Arkana yaslanıp bugün tatil desen hemen ensende belirir, adamın moralini bozar.
Kulağına pis pis fısıldar: "benden duymuş olma ama yarın iş var!"
Biliyoruz tamam.
Bi sus.
Saat 23.25
Günlerden hala Pazar.

Stevie Wonder - Superstition by rhnksyy

Thursday, 4 August 2011

THINGS WE DO - NILS KROGH


- Nassınız bi şey teyze?
- Nası olalım, sıcaklarla uğraşıyoruz çocuuuuum.
- N'apıyosunuz peki tam olarak? Uğraşmaktan kastınız ne?
- E yanıyoruz evlatçım, terliyoruz, tükeniyoruz.
- Hım. Sıcakla uğraşmak diyince bi mücadele başlattınız filan sandım. Ne bilim toplaşıp soğuk füzyon denemesi mi yapıyolar artık dedim. Yine bi soğuk hava gelsin duası olabilir. Ama görünen o ki sıcak sizinle uğraşıyo. Takmış size kafayı haberin olsun. Siz de sıcakla sıcak olmayıverin bi şey teyze.
- İşin yok di mi çocuuuum?
- Yok yeminle.

Things We Do by moodtrack

I AM NOT A ROBOT - MARINA AND THE DIAMONDS


Her düştüğünde biri tutsun kaldırsın istiyorsun ya elinden
Hah işte onu unut.
Bir yere koşuyordun, biz bakıyorduk arkandan
Sonra düştün.
Kendi kendine kalkıp tekrar yürüyeceksin, sonra koşacaksın ve biz yine arkandan bakacağız.
Hem zaten hak bellediğin yolda yalnız gideceksin.
Sahi sana söylemiş miydim?
Tesadüf, kaderin göbek adıdır.

I Am Not A Robot - Marina And The Diamonds by RootMusic

*Ahmet Şenol Koyuncu'nun istek şarkısıdır.

Monday, 1 August 2011

YALAN DÜNYA - JULİDE ÖZÇELİK


Bazen istediğin gibi gelmiyor yan yana iki kelime.
Boş dökümanı açsam, kafamdakiler sırayla aksa, kendi kendilerine cümle oluverseler bir gün de.
Olmazlar.
Adamı süründürürler peşine.
Rüyasına bile girmeyi bilirler de...
Bir güzel sıraya girip cümle olmazlar.
Olmayın bugün de ne yapalım.
Ben yarın devirmeyi bilirim sizi.

Julide Özcelik - Yalan Dünya by ozgucyigit