Thursday, 7 July 2011

GOODY GOODY - JULIE LONDON


Müzik festivalleri kimler içindir?
Müzikseverler için değil mi?
Peki bilet fiyatları her müzikseverin karşılayabileceği kadar mıdır?
Elbette hayır.

Benim gibi şanslı azınlıktaysanız IKSV kartınız vardır, biletleri genel satışa çıkmadan önce indirimli alırsınız. Evet, yine de gitmek istediğiniz konser sayısı fazlaysa hatrı sayılır bir para ödersiniz. Ya da son güne kadar bekler, fırsat sitelerinden indirimli bilet kovalarsınız.

Peki siz hiç 40 TL'ye normalde değeri 150 TL olan koltukta konser izlediniz mi?
Mesela Tony Bennett konseri?
Ben izledim.

Harbiye Açık Hava'daki festival konserlerinde çoğu zaman "merdiven bileti" satılır.
Harbiye'nin bildiğiniz merdivenleri yok mu, hah işte orada oturarak ve 40-50 TL'ye konser izleyebilirsiniz. Hatta etrafınıza biraz dikkatli bakarsanız yarım saatlik merdiven deneyiminden, gayet iyi sıralara transfer olabilirsiniz. Nasıl mı?

Festivaller müzikseverler için olduğu kadar, kendini "biz de oradaydık" demek için sağa-sola göstermeye gelmiş insanlarla doludur. Bu insanlar bir konseri ortalama 4.şarkıda terk ederler.
Siz de oturduğunuz basamaktan gösteriş meraklısı arkadaşların koltuklarına terfi edersiniz.
İşte bu kadar basit!

Geçen sene tam 3 konserde denediğim bu yöntem beni hiç yanıltmadı. Tıpkı dün akşamki Jamie Cullum konserinde arkadaşıma dönüp "bak en fazla 3-4 şarkı sonra bir grup insan gidecek" dediğimde haklı çıkmam gibi.

Ön sıralardaki arkadaşlar müzik kötü olduğundan değil, Bebek'te ya da Nişantaşı'nda görünmeleri gereken başka yerler olduğu için erken kalkıyorlar. Dinlemeye geldikleri müziği sevip sevmedikleri beni hiiiiiiç ilgilendirmiyor, herkesin hesabı kendine.

Bu akşamki Tribute to Miles konserinde bakalım kaçıncı şarkıdan sonra çıkacaklar?
Vaktiniz varsa gidin ve eğer satılıyorsa gişeden bir merdiven bileti kapın, 4 şarkı sonra gayet iyi bir yere geçeceğinizi garanti ediyorum.

ps: Ah be Julie, ölmeseydin de sen de gelseydin festivale.
Sana bir değil, iki merdiven bileti alırdım!

Julie London - Goody Goody by uzisounds

1 comment: